1402-04-06 15:05
620
0
85519
پژوهشگر و نویسنده گلستانی:

بهشتی‌ها می‌توانند تمدن بزرگ بیافرینند

پژوهشگر و نویسنده گلستانی گفت: ظهور و بروز تمدن‌ها همواره منوط به شخصیت‌های بزرگی است که قدرت تبیین دارند که شهید بهشتی از نمونه‌های بارز است.

به گزارش گلستان ما، حسین پایین‌محلی در میزگرد تخصصی «بهشتی جاودانه تاریخ انقلاب اسلامی» که به همت پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما برگزار شد، اظهار کرد: شهید بهشتی یک عالم ربانی به معنای واقعی کلمه بود، ظهور و بروز تمدن‌ها همواره منوط به شخصیت‌های بزرگی است که قدرت تبیین دارند و در نهایت می‌توانند تفکرها را بسط و گسرش دهند،.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها جریانی بود که به رهبری امام خمینی (ره) در برابر استبداد داخلی و استعمار جهانی ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

پژوهشگر و نویسنده گلستانی با بیان اینکه سه شرط پیروزی یک جریان در داشتن رهبر، ایدئولوژی و پشتوانه مردمی است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در دو سطح مردمی و نخبگانی شخصیت‌هایی در خود پروراند که حکم کل را داشتند، برای رسیدن به افق 1404 باید نیروهایی هم تراز شهید بهشتی داشت، امروز خلاء چنین نخبگانی در جامعه احساس می‌شود.

پایین‌محلی با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی شهید بهشتی آنگونه که باید معرفی نشده است، گفت: کم‌کاری جبهه انقلاب در معرفی شهید بهشتی باعث شده تا مظلومیت ایشان بیش از پیش نمایان باشد.

وی از شهید بهشتی به عنوان طلایه‌دار اصل مترقی «ولایت فقیه» یاد کرد و افزود: این شخصیت برجسته در تشکیل مجلس خبرگان و قانون اساسی نقشی به سزایی داشت و به دلیل شایستگی بسیار بالا مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی به ایشان سپرده شد و این در حالی بود که بسیاری از اعضای مجلس خبرگان از علمای طراز اول بودند.

پژوهشگر و نویسنده گلستانی با اشاره به عملکرد درخشان و قوی این شهید عزیز تصریح کرد: حکومت و قانون اساسی در انقلاب اسلامی ایران دو بار به رفراندوم گذاشته شد که این اتفاق را در انقلاب فرانسه که اوج لیبرال دموکراسی است نمی‌بینیم.

پایین‌محلی تصریح کرد: اما شاهد هستیم تمامی جریان‌های مخالف جمهوری اسلامی و جریان‌هایی که پادویی نظام سلطه بودند و نفوذ ساختاری در جمهوری اسلامی داشتند از نهضت آزادی گرفته تا منافقان و حزب توده پست و مسئولیت گرفتند در مجلس اول شورای اسلامی، خبرگان بودند و نگاه نظام که نگاه شهید بهشتی بود جاذبه حداکثری بود و نگاه گفتگو بود.

وی افزود: دهه 60 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نظیر نداشت، متفکرین بزرگ ما را قلع و قمع کردند از شهید مطهری، شهید بهشتی و بسیاری از شخصیت‌های بزرگ را به شهادت رساندند.

پژوهشگر و نویسنده گلستانی تصریح کرد: جریانات معاند با اینکه در سیستم جمهوری اسلامی نفوذ کرده بودند به مدیریت و قدرت سیاسی بسنده نکردند و به حذف نیروهای انقلابی و شخصیت‌های شاخص انقلاب پرداختند که این اتفاق را در هیچ یک از کشورهای غربی نمی‌بینید.

پایین‌محلی توضیح داد: بسیاری از چهرهایی که در بیانیه های خودشان اسلام را قبول نداشتند از اعضای جبهه ملی تا نهضت آزادی و منافقین در انقلاب اسلامی پست‌های کلیدی گرفتند و دست به توطئه های زیادی زندند بعد از جنایاتی که کردند در جمهوری اسلامی گروه عفو تشکیل شد و بسیاری توبه کردند و برگشتند و نظام نسبت به آنها رافت اسلامی نشان داد.

وی ادامه داد: اما دوباره دیدیم که اینها مسیر اشتباه خودشان را ادامه دادند و امروز نه تنها منافقین از منظر جمهوری اسلامی و ملت ایران بلکه در منظر جهانی یک چهره منفور هستند تا جایی که چند روز پیش وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که منافقین را به عنوان نماینده ملت ایران نمی شناسیم شما ببینید آش به قدری شور شده که داد آشپز هم درآمده است.

پژوهشگر و نویسنده گلستانی بیان کرد: نظام سلطه‌ای که به اینها پول و اسلحه می داد و کلاس آموزشی برای آنها میگذاشت و خط و خطوط رسانه ای به آنها می داد و در کشورهای مختلف بین اینها ارتباط شبکه ای ایجاد میکرد امروز اینها به قدری در تاریخ و در جهان منفور شدند که نظام سلطه از اینها تبری می جوید که این حقانیت جمهوری اسلامی و راه و گفتمان شهید بهشتی را نشان میدهد.

پایین‌محلی گفت: دشمنان که به توان بالای شهید بهشتی پی برده بودند به همین خاطر دست به ترور ایشان زدند، تهمت‌ها، جسارت‌ها روز به روز شدت دادند که مظلومیت این شهید بیشتر نمایان شد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.